2010-03-31
 17:14:49

Har tagit kort

Matte skulle ta "fin" kort på mig för en stund sedan och ja jag var väl inte så sugen på det. Några blev det väl.
Här är ett par stycken.





2010-03-31
 14:19:23

Det trodde jag inte..

Som ni vet är ju jag en Bichon havanais, som är en långhårig ras. Dock har inte vi inte så mycket underull. Så när jag är ute så fryser jag fruktansvärt mycket. Nu när våren är på väg blir det ju lite bättre men jag tycker fortfarande att det är kallt. Matte vill dock inte köpa något täcke till mig eftersom jag fortfarande växer men något måste jag ju ha, så matte letar efter någon typ av tröja jag kan ha på mig när det är kallt ute.

Vi får helt enkelt sitta och leta efter en idag.
2010-03-30
 21:55:54

Lotus i badet

2010-03-30
 20:36:19

Pedigree Dentastix


Matte köpte dessa dentastixs till mig för ungefär en vecka sedan och jag älskar dem. Dock luktar dem salami, alltså riktigt äckligt och dem är rätt dyra. Kostar runt 41 kr.
Nu märkte matte när hon kollade på förpackningen att dessa är för mellanstora till stora hundar. Alltså inte till mig. Jag tror inte det är så att det inte är bra för oss småhundar att äta dem, utan det finns nog i mindre storlek till oss. Men jag hade inga problem att tugga på dem, bara lite svårt att få med sig den.

Vet inte om detta hjälper mot andedräkten men jag tycker att dem är goda men dem är för dyra enligt mig. Jag vill hellre att matte köper fina saker till mig ist för att köpa dyra tuggpinnar.
2010-03-30
 16:01:56

Damn sucker

Varför kunde ingen säga till mig att det fanns fler monster i denna lägenhet. Nu drog matte fram en röd låda med en lång snabel som hon drog över golvet. En riktig damn sucker. Mina kexsmulor försvann iaf så jag antar att monstret åt upp dem. Jag var dock inte rädd för den men jag kände att det var bäst att hålla avstånd från den, om den nu var så hungrig att äta mina kexsmulor.



Jag satte mig vid min beskyddare, den sk "kopuffen".
2010-03-30
 13:20:39

Min vikt och mankhöjd.

Matte har både vägt och mätt mig. Hon gör som småbarnsföräldrar brukar göra och drar ett sträck på dörrkarmen för att se hur mycket jag växt sen sist. Haha rolig hon är.

Den 16/3 var jag ca 15,5 cm i manken och vägde ungefär 1645 gram.
Den 27/3 var jag ca 18 cmi manken och vägde 2,18 kg.
Den 29/3 vägde jag 2,2 kg.

2010-03-30
 10:55:45

I mitt påskägg



Detta fina halsband kommer ligga i mitt påskägg i år. Passar perfekt nu till våren med den ljusa, fräscha färgerna. Beställt från Spoiled dog
2010-03-29
 19:17:08

Fart och flängt

Idag har jag i stort sätt bara spenderat tiden i bilen. Var tvungen att åka enda till Linköping för att köpa hundmat, men mamma sa att det var sista säcken av det fodret som jag ska äta. Sen tillbaka till Motala, där "mormor" skulle köpa mat till sina stora läskiga hundar. Sen åkte vi till familjen Milton och hälsade på en snabbis. Två små barn och roliga hunden Hedvig att leka med. Hedvig är från "mormors" kennel och är alltså samma ras som hennes läskiga hundar hemma. Men eftersom Hedvig är klippt såg hon inte så stor ut. Roligt var det iaf, och jag fick ligga brevid henne i sin bädd. Mysigt va?
2010-03-29
 10:59:49

Rolig fakta

Faktaruta/De här hundarna lever längst (av våra hundra vanligaste raser):
* Bichon havanais
* Isländsk fårhund
* Norrbottenspets
* Welsh springer spaniel
* Tibetansk spaniel
* Parson russel terrier
* Border terrier
* Dvärgschnauzer
* Norsk buhund
* Tibetansk terrier
* Siberian husky

Faktaruta/Och de här har kortast livslängd:
* Irländsk varghund
* Grand Danois
* St bernhard
* Bernersennen
* Dobermann
* Leonberger
* New Foundland
* Greyhound
* Boxer
* Pyrenéerhund

Faktaruta/Tio i topp hos veterinären:
1. Boxer
2. Irländsk varghund
3. Grand danois
4. Dobermann
5. Airedale terrier
6. Bernersennen
7. Riesenschnauzer
8. Rottweiler
9. Flatcoated retriever
10. Skotsk terrier

Faktaruta/Och de friskaste raserna:
1. Norrbottenspets
2. Finsk spets
3. Bichon havanais
4. Norsk älghund
5. Jämthund
6. Smålandsstövare
7. Siberian husky
8. Schillerstövare
9. Hamiltonstövare
10. Drever

Källa

2010-03-29
 10:54:19

Badad

Jag har precis badat och ligger nu i mattes knä och fryser. Tycker nog lite synd om mig själv också. Matte har lindat in mig i en filt för att det ska bli lite bättre. Mysigt är det iaf, så här på förmiddan.





Så här såg det ut i badet. Och här ser ni min fina teckning lite bättre. Men kom ihåg jag räknas fortfarande som vit.
2010-03-29
 09:19:46

Måndag morgon and i´m up

Japp idag vaknade jag vid kvart i åtta och jag och matte låg och drog oss till kl 9. Jag har ätit frukost redan och varit ute och gjort mitt. Just nu leker jag med mina leksaker samtidigt som jag tittar på världens skojigaste djur. Idag ska vi nog få besök av mormor. Måste köpa mat till mig snart för den håller på att ta slut.
Nu på förmiddan ska jag nog försöka hinna med ett bad också..
2010-03-28
 14:46:17

Lotus har sovit..

Lotus har sovit fram tills kvart över två idag. Ahhh han lär ju inte somna tidgt inatt. Haha den lilla skrutten. Sommartid är det ju idag med så glöm inte att ställa fram klockan. Nu ska vi ta och käka lite frukost..
2010-03-28
 00:02:24

Filmen var asbra

Filmen (Natt på museet) var verkligen jätte bra. Nu är det final destination som gäller. Ni vet rysaren från 2000. Har sett två men inte ettan så nu är det den som gäller, se om den är lika bra som tvåan. Hoppas även på att den är läskigare för det tyckte jag inte tvåan va.

Kram Matte (Michelle)

Matte ville bara säga vad hon tyckte om filmen osv men nu är det jag Lotus igen. Jag vill bara säga att jag tycker det är jätte roligt att ni läser mn blogg och det är ännu roligare med alla fina kommentarer jag får. Nu ska vi som sagt titta på rysaren och sen vet jag inte om det blir läggdags.
2010-03-27
 21:29:36

Rock ´n roll innan filmen

Matte sitter och lyssnar på Guns n roses eller rättare sagt hon sjunger med. Jag sitter en bit bort och tittar förundrat på henne medan hon rockar loss. Under gitarrsolot har hon spelat luftgitarr på min mage och jag måste nog erkänna att det är lite roligt. Hon är allt skön min matte, hon kan allt skoja till det lite ibland också. Hahaha dock hälsar hon att det inte kommer någon video på detta fenomen.

2010-03-27
 13:42:10

Åhh jag behöver..

Åhh jag behöver verkligen ett nytt halsband, det jag har nu börjar jag växa ur och det vore roligt om man kunde få ett lite färgglatt nu till våren. Har hittat ett som jag tror det kommer att bli isf men det återstår att se.

Idag har jag sova läänge.. Jag vaknade för ungefär en och en halv timme sedan. Matte är lika förvånad varje gång. Men klagar kan jag säga att hon inte gör, tror faktiskt hon är rätt nöjd. Under mina vakna timmar har jag inte gjort så mycket, busat lite, ätit två portioner på en gång och sen sovit igen. Idag ska jag bada också och sen ska vi mätta mig för att se om jag har växt något eller rättare sagt hur mycket.

Matte har utlovat lördagsgodis till mig idag och ikväll ska vi titta på Natt på museum eller vad filmen hette.



2010-03-26
 23:58:42

Lite bilder på grejorna


Den hemliga presenten man får med när man beställer något. Brukar vara olika men detta var iaf vad jag fick med. Hundbenen vill matte äta. Dom luktar jätte gott!!

Louis Dog mini bites. Valde den ett av deras erbjudande. Jätte söt och super rolig.

Louis Dog Toybox. Leksaksförvaring men jag tyckte den var skön att sova i också

Min nya fina väska av märket Hurtta. Storlek L färgen heter kaffe. Jätte mysig är den!!

Sen fick jag ju ett presentkort på 100kr också eftersom jag var en ny kund.

Allt detta är från Spoilded dog
2010-03-26
 23:02:04

Kvällsmys

Voff på er igen.
Just nu ligger jag vid mattes fötter och sover tungt, har precis varit ute och kissat. Eftersom jag sover bad jag matte skriva åt mig, lyx va?
Nej men det är svårt det här med bloggandet. Tänkt på att jag har tassar och inte händer med fingrar. Jag är faktiskt ingen mirakelhund.

Vi har iaf varit ute hos "mormor" och hämtat mitt paket som jag fick från Spoilded dog idag. Ska försöka ta lite bilder på sakerna så att ni får se vad det är som har kommit. Matte har varit inne på deras hemsida och kollat om det är något mer hon ska beställa till mig. Hon fick nämligen med ett presentkort på 100 kr. Vi får väl se om det blir något, för påskägg ska väl jag med få.. Eller? Haha tror nog att jag kommer få något av den sk "påskharen".

Jag skulle faktiskt behöva ett nytt halsband eftersom jag håller på att växa ur det jag har nu. Saken är bara den att jag inte vet vad jag vill ha för något. Spoilded dog har ett jätte tufft döskallehalsband i olika färger men isf ska jag såklart ha ett svart.



2010-03-26
 14:55:34

Beställningen har äntligen kommit

Nu ringde "mormor" och sa att min beställning äntligen har kommit. Jag lovar att visa upp mina nya fina saker så fort matte har hämtat dem.
2010-03-26
 10:16:12

Gårdagens galenskaper

Jag är en hund som gillar att sova ganska länge på morgonen. Vill gärna ut och kissa ganska tidigt men sen vill jag sova igen. Detta tycker matte dock inte är lika roligt, visst det gör att hon kan sova lite längre på morgonen men eftersom jag sover så länge och så mycket har jag en massa överskottsenergi på kvällen. Även om matte leker och försöker trötta ut mig under mina vakna timmar. På kvällen brukar jag alltid få gå ut på den stora gräsmatten nedanför balkongerna. Men fortfarande är jag inte så trött att jag vill sova för natten, vilket matte vill.

En annan sak är att vi ska ta och börja lära oss kommandot "låt det vara" eftersom jag ibland vill leka med skorna.

Förhoppningsvis kommer vi att åka ner till pariserviken lite senare idag hela familjen. Där jag kan leka i snövallarna (om dem finns kvar). Tror matte bara vill det för att jag ska bli trött sen ikväll när det är läggdags.



2010-03-22
 12:57:10

Lotus med sin favorit leksak


2010-03-21
 19:16:05

Lotus katt??

Jag har funderat på om Lotus egentligen är en katt. När han gäspar låter det som om han mjauar och sen har vi ju detta.





Vad tror ni??
2010-03-20
 11:58:03

Min nionde vecka utanför mammas mage..

Nu startar min nionde vecka utanför mamma Gullans mage. Där var det trångt kan jag säga er. Vi var nämligen 12 st där inne men en syster var döfödd. Så vi var alltså 11 st levande valpar som ville ha mat och Gullans uppmärksamhet.

Nio veckor gammal nu, jag vad ska man säga förutom att jag bara blir äldre och äldre.

2010-03-20
 06:22:34

Nu har jag väckt igen

Nu har jag väckt matte igen och hon är lagom road av det. Hon har vaknat vid kl 6 varje morgon nu för att jag ska få kissa ute. Lite synd om henne är det va? Nu väntar hon iaf på att jag ska bli trött och att jag ska vilja sova. Och lite trött börjar jag bli.


2010-03-19
 22:32:15

Följ min blogg på blogglovin

Följ min blogg med bloglovin
2010-03-19
 21:08:33

Jag är bortskämd

Matte tycker att jag inte äter tillräckligt mycket mat om dagarna så då försöker hon muta mig så jag äter mer. Hon häller i en matsked med husses delikatessyoghurt i min mat och mums vad gott det är.

Men jag får bara en matsked och det är när jag verkligen inte äter.
2010-03-19
 19:22:50

Golden Eye

Just nu sitter matte och jag och funderar på vad som ska hända ikväll. Vi funderar på om vi ska titta på James Bond filmen Golden Eye eller om vi ska titta på National treasure 2. Mamma gillar visst första filmen så tippar på att det blir den.

Men en sak måste jag säga er som läser min blogg. Jag tycker faktiskt att dem ska göra en ny Golden Eye film med mig i huvudrollen. Jag menar jag har ju faktiskt ett golden eye.



This is my Golden Eye. ( Jag har guldiga ögonfransar på ena ögat. På andra har jag vita.)

2010-03-19
 08:46:27

Dags för fredagsmys

Det är fredag idag säger iaf matte, jag har ju ingen koll på veckodagarna. Fredagsmyset har iaf satt igång.

Dagen började kl 6 med att jag ville ut och kissa. Sen vart det lite bus och sen blev jag trött och ville sova en stund i mattes famn. Min absoluta favorit plats. Sedan var det dags att väcka slöfocken som låg och drog sig. När han väl bestämde sig för att gå upp blev det även lite mys i sängen. Där var det mjukt och skönt tyckte jag.

Jag har även hunnit med att äta min frukost och nu ska jag busa ännu mera.

Nu är monstret i köket igång och då har matte stängt dörren. Han bullrar så pass att matte inte orkar lyssna på honom. Han överröstar TV säger hon. Jag är iaf inte rädd för honom hur mycket han än vill bullra. Vilken tuffing jag är va?

(Monstret i köket kallades tydligen för diskmaskin)



Just det glömde säga att jag har blivit lite intresserad av min polare Polly. Inte intresserad som i kär men jag har börjat kolla in i hennes bur när hon springer runt där. Roligt att se på henne och jag måste erkänna att jag gärna skulle vilja leka med henne.
Matte har till och med bildbevis på att jag gillar min kompis Polly och om inte jag slutar bita på data kabeln skulle hon sälja bilden till någon skvallerblaska om jag blir kändis. Men ni mina kära läsare får alla fall se bilden.



2010-03-18
 06:56:49

Lotus äter hundkex.


2010-03-17
 09:02:19

Min första natt.

Nu har jag spenderat min första natt i mitt nya hem. Och jag kan bara säga att jag trivs. Två stycken tvåbenta som leker och älskar mig, kan det bli bättre. Dock tycker dem att jag har vassa tänder som gör ont.

Igår hämtade som sagt matte mig. Medans matte och min uppfödare skrev massa papper sprang jag och mina två syskon som var kvar runt och lekte. Innan vi begav oss av tog matte lite kort på syskonen som var kvar och sen fick jag flytta hemifrån present av min uppfödare.
I påsen fanns detta:


Mat: 1 kg Specific puppy small breed.
En filt som luktar mamma och syskon.
En amerikansk fotboll.
En fårskinnsbit (leksak)
Ett tuggben

(OBS! Bilden är EJ tillgjord. Utan när jag skulle ta bilden gick han och la sig där.)



2010-03-16
 22:12:23

Nu är Lotus hemma.

Nu är Lotus hemma och det har han varit sedan ungefär tjugo i åtta. Han har mest sovit under hela bilresan hem och när han väl kom fram har han busat och utforskat sin nya miljö.

Lägger ut bilder och videofilmer på honom imorgon.
2010-03-16
 08:55:31

Det går i 180

Snart ska jag (matte) ge mig av till mamma och hjälpa henne med två hundar hon ska fixa till lite åt en gammal valpköpare. Hundarna ska klippas och borstas lite. Men just nu är jag väldigt ivrig. Vill bara åka och hämta honom nu.
2010-03-15
 14:40:07

Ändrade planer.

Planerna är ändrade när det gäller hämtning av Lotus. I stället för på fredag kommer jag åka och hämta honom imorgon.
2010-03-15
 12:17:17

Hundkläder

Jag såg nyss ett klipp från nyhetsmorgon där dem pratade om hundkläder och jag tänkte ge mig in i debatten och uttrycka min åsikt om det hela.

Jag anser att så länge kläderna fyller en funktion är det helt okej. Gillar man kläder och olika trender själv som ägare och har en hund som fryser och behöver ett täcke eller liknande, tycker jag att det inte är något fel med att välja ett som är fint och som tilltalar ägaren. Visst finns det vissa plagg som är väldigt överdrivna, men ser man till majoriteten på hundar som har kläder är det inte så farligt som folk vill få det att verka.

En hund är en hund: Ja visst självklart men det är samtidigt en livskamrat och troligtvis din bästa vän. Din hund finns alltid där för dig, den sviker dig aldrig eller på något sätt sårar dig. Den finns där för dig i vått och torrt. Så jag förstår att hundägare vill skämma bort sina hundar och ger dem extra kärlek osv. Jag ser inte Lotus enbart som en hund utan även som en vän, livskamrat osv. Självklart kommer jag inte behandla honom som en människa utan han är en hund med stor betydelse för mig.

Jag önskar folk kunde sluta döma andra bara för att dem har en viss hundras eller storlek på hund.. Vad spelar det för roll? Man väljer en ras man tycker om och som passar en. Ingen hund är mer värd än någon annan. Alla hundar ska behandlas på ett bra sätt och dem ska leva ett värdigt hundliv.

2010-03-15
 11:23:17

Information om Lotus


Namn: Honungsmåne MR Right
Kallas: Lotus
Född: 16 Januari 2010
Mor: Honungsmåne Go Bridget Go
Far: Anton-Amaretto
Antal syskon: 10
Färg: Vit
Födelsevikt: 134g
Vikt vid åtta veckors ålder: 1645g




2010-03-15
 08:19:33

4 dagar kvar..

Nu är det bara fyra dagar kvar. Åhh längtar så mycket just nu, väntan är olidlig. Hoppas att veckan kommer att gå fort, så som dem brukar..


2010-03-13
 10:43:21

Lotus blir en stor kille idag

Idag blir jag en stor kille, Jag blir hela 8 veckor idag. Och det är 6 dagar kvar tills matte kommer och hämtar mig.
Grattis till mig!!

2010-03-11
 16:52:47

Med i en tävling

Just nu är jag med i en fototävling och detta är mitt bidrag.



En varm sommarkväll i Vaxholm sommaren 09.

Här hittar in tävlingen.
2010-03-11
 14:23:22

Inte långt kvar..

Nu är det verkligen inte långt kvar tills jag Honungsmåne Mr Right "Lotus" ska flytta hem till Motala. Matte fick ett mail från uppfödaren idag där det stod att jag ska till veterinären i eftermiddag. Det innebär alltså stick i nacken. Både för chip och vaccination. Uppfödaren skrev också att den som äger min pappa + en till uppfödare kommer och ska titta på oss imorgon. Då blir det troligtvis att man måste stå sådäär fint igen och ha en massa människor som klämmer på en. Men det är roligt när dem säger att jag är bedårande söt och väldigt fin.




2010-03-11
 10:48:26

Nya bilder på Lotus






2010-03-09
 13:34:42

Är med i en tävling..

 

Just nu är jag och matte med i ännu en tävling. Denna gång hoppas vi på att vinna en klicker+ett klickerarmband. Tävlingen hittar du på Spoiled dog blogg.

2010-03-09
 11:10:02

Lotus blivande kompis...Gerbilen Polly



En av Lotus nya kompisar.

2010-03-08
 14:10:47

Är med i en tävling

Just nu är jag och matte med i en tävling, där man kan vinna ett smaskigt tuggben och bajspåsar. Tuggbenen finns i flera olika smaker och storlekar och bajspåsarna finns också i olika färger.

I tävlingen ska man välja en produkt som man kan tänka sig att köpa och jag valde denna. En gullig leksak som jag tror skulle falla Lotus i smaken.

Tävlingen hittar på här.

Tävlingen sponsrars av Dixis.se

 

2010-03-08
 12:03:24

Lotus och hans syskon 6 veckor

Nu har matte äntligen hittat kamerakabeln. Dessa bilder tog jag den 25/2 då jag var på valptitt.







Lotus


Lotus




2010-03-08
 10:15:31

Ny beställning



Hurtta transportväska "kaffe" (svart)

Louis Dog Polka toy box (blå)

Louis Dog Mini bites

Beställt från Spoiled dog.

2010-03-05
 12:11:57

Lotus och hans syskon



Lotus, Maxi & Pelle


Linus, Storebosse & Lillbosse



Molly & Mimmi



Lilly, Vivan & Majsan.

Här är bilder på Lotus och hans supermysiga syskon. Dom kommer från Honungsmåne kennel och dom är 7v gamla. Som ni ser på bilderna är dom väldigt många (11 st) och i olika färger.

Bilderna är lånade får kennel Honungsmåne. Inga bilder från denna blogg får EJ kopieras eller lånas. Om någon vill låna bilder av någon anledning vill jag att ni mailar till [email protected] och skriver vem ni är och varför ni vill låna bilderna.

WWW.honungsmane.com

2010-03-03
 18:38:35

Matte har hämtat ut grejer..

Nu har jag fått hem alla mina saker till hemkomsten. Och matte är jättenöjd. Jag vill också be om ursäkt för att ni inte har fått se någon bild på mig än.. Mattes kabel är bort så ni från en foto på kameran bild..



2010-03-02
 13:13:15

Matte har shoppat

Min matte har satt igång och börjat shoppa saker till min hemkomst. Dock har hon inte frågat mig vad jag vill ha men vi får väl se om det blev bra eller vad säger ni?


Det började bra iaf med ett superfint brunt halsband från Hurtta. Det hade hon beställt från Spoileddog.se.








Jo jag måste nog erkänna att matte har en väldigt bra smak. Detta kommer från LeChien.se för er som vill vara lika tuff som jag.

2010-03-02
 12:55:03

Det är jag som är Lotus

Hej och välkomna hit till Life of Lotus.
Det är jag som är Lotus och jag är en liten vit Bichon Havanais kille. Jag föddes den 16 januari 2010 och har inte flyttat hem till min nya matte än utan jag bor kvar hos min underbara mamma Gullan. Min mamma Gullan är även hon en vit havanais. Dock kommer jag att flytta väldigt snart, den 19 mars kommer min nya matte och hämtar mig.

Min matte har startat upp den här bloggen åt mig för att  ni ska få njuta av min otroliga skönhet och oemotståndliga charm. Haha nej skämt åt sido, hon har startat bloggen för att den ska fungera lite som en hemsida. Enda skillnaden är att här kommer det uppdateras lite oftare och det kommer funnas en del videos som ni kan titta och njuta av.

Mycket roligt kommer vi att lägga in i bloggen så jag hoppas att ni stannar kvar.

2010-03-02
 12:22:44

Välkommen till min nya blogg!